Samen denken over de toekomst

Voortraject 

De laatste twee jaar werd er, meer dan ooit tevoren, inspraak geboden en waren er participatiemogelijkheden. Op basis van jullie input tijdens deze participatiemomenten startten we aan de voorbereidingen van de krijtlijnen voor het beleidsplan 2020-2025.

Een overzicht van het voortraject:

  • Het grote brandweeroverleg (4/05/2019)
  • Werksessies TC
  • TC komt naar je toe (09/2019)
  • Dialoogsessies (12/2019)
  • Sinterklaassessies (12/2019)
  • Clusterraadplegingen (02/2020)
  • Infosessies burgemeesters (02/2020)
  • Informele overlegmomenten met de vakorganisaties (09/2019 tot 03/2020)
  • Overlegmomenten met de adviesorganen

Traject krijtlijnen

Op de zoneraad van oktober werd een mandaat gegeven om met de krijtlijnen voor het beleidsplan aan de slag te gaan. Ook hier hebben we jullie bij betrokken. Nooit eerder hebben we zoveel beleidsorganen geconsulteerd en werd er zo open en toegankelijk gecommuniceerd. We hebben geluisterd, gepraat, verduidelijkt, bijgestuurd.

  • Zoneraad 2/10/2020 (mandaat krijtlijnen)
  • Info aan de postoversten (7/10/2020)
  • Rondgang postoversten en adviezen postoversten (7/10/2020 – …)
  • Info vakbonden (16/10/2020)
  • Info officieren en diensthoofden (20/10/2020)
  • Feedback cluster centrum (20/10/2020)
  • Info adviesraad (27/10/2020)
  • Info bureau van de vrijwilliger (29/10/2020)
  • Advies bureau van de vrijwilliger (15/11/2020)
  • Advies adviesraad Bornem (23/11/2020)
  • Advies adviesraad (27/11/2020)

Infosessies beleidsplan

Na de goedkeuring van het beleidsplan, hebben we verschillende kanalen ingezet om de inhoud tot bij jullie te krijgen. Zo kreeg je bijvoorbeeld een folder in je bus. De website Stroom 15 is velen ook niet ontgaan. Een goede communicatie is een belangrijk onderdeel van dit beleidsplan. 

We organiseerden vanaf de lancering van het beleidsplan ook gedurende twee weken elke avond infosessies. Tijdens deze sessies hebben we je het plan toegelicht en gaven we je de mogelijkheid om vragen te stellen. Jullie stelden vele vragen, vooraf via mail, tijdens de sessies en erna. We geven op elke vraag een antwoord.  

Je kan ze raadplegen via de knop hieronder. (Je komt terecht op een pagina op ons extranet. Gebruik je login om aan te melden.)

Overzicht infosessies:

  • Officieren- en diensthoofdenoverleg (19/04/2021)
  • Bureau van de vrijwilliger (20/04/2021)
  • Adviesraad (21/04/2021)
  • Cluster centrum (Mechelen, Willebroek) (22/04/2021)
  • Administratief en technisch personeel (23/04/2021)
  • Cluster oost 2 (Berlaar, Heist, Putte) (26/04/2021)
  • Cluster oost 1 (Duffel, Lier, Nijlen) (27/04/2021)
  • Cluster Rupel (Hemiksem, Niel, Boom, Rumst) (28/04/2021)
  • Cluster Klein-Brabant (Bornem, Puurs, Sint-Amands) (29/04/2021)
Arrow

back to top